Nagyon sokan nem tudják mi is ez pontosan és éppen ezért aki előtte áll lehet hogy jobban tart tőle, mert ismeretlen a számára.Azoknak szeretnénk segiteni picit pár gyakorlati tapasztalattal akik csontvelőtranszplantáció elött állnak vagy még csak döntési fázisban vannak. Nyilván nem fogok orvosi informáciokat adni..

Ez egy igen komoly beavatkozás de ami a jóhir hogy nem mütéti uton történik! Én személy szerint régen ezt sem tudtam. A donornak (aki adja a csontvelőt) egy 8 napos bentfekvésssel járó kb fél órás "mütét" ezt csak azért tudom mert én szerettem volna Málna donorja lenni és utánajártam, (mivel külső donoros és én nem vér szerinti rokon vagyok nem lett volna elvi akadálya (ha megfelelő a "csontvelőm") viszont azért nem javasolták mert nem jó ha "kiesik" valaki a családból arra az időre.)

Tehát amennyit én megértettem belőle a donortól leveszik a "csontvelőt" majd elszállitják ahhoz aki kapni fogja.Aki kapja annál elötte hozzávetőlegesen egy hét kemoterápiát alkalmaznak amire azért van szükség,hogy a szervezet védekezőképességét lerombolják (mivel a kapott "csontvelöt" idegen behatolónak "minösitené" a szervezetünk és nem engedné be hanem védekezne ellene) A kemoterápia egyénenkénk eltérő hatású és mellékhatású lehet, a haj elvesztése a talán a legismertebb mellékhatás , aki nem tudná, ez a kezelés után kb 10 nappal következhet be és nem jelenti a haj végleges elvesztését! 

Mivel a "védelmi rendszer" el lett pusztitva jöhet a "csontvelő"! ilyenkor védtelen a szervezetünk ezért steril körülményekre van szükség, ami nem csak egy szimpla kézmosást jelent! Egy un. steril boxban kell tartózkodni a sejtek megtapadásáig, ami tulajdonképpen egy steril egyszemélyes kórterem.A sterilizálás pedig saját érdekünk! bármenyire is furcsának tünhet megvan az értelme a váltópapucsnak kézmosásoknak stb. de nem is érdemes gondolkodni ezen csak tartsuk be, mert nem véletlen lett igy kitalálva!

folyt.köv,

A bejegyzés trackback címe:

https://viragesmalna.blog.hu/api/trackback/id/tr284701149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása